Kartepe Seyahati – 27-30 Ocak 2022

Kartepe Seyahati Alican Fazıl

Selamlar herkese, nasılsınız? Herhalde bir 6-7 yıldır kayak işleriyle uğraşmıyordum. Gerçi ben kayak hiç bilmiyorum, sadece snowboard yapabiliyorum ama dediğim gibi sanırsam bir 6-7 yıldır kaymıyordum. Sağolsun Fazıl beni süper bir Kartepe kayak tatiline davet etti de yıllar sonra tekrardan dağ başına çıkıp eğlendik. Biraz anlatayım.

Yol

Ekipten bir diğer arkadaşla, Yeliz, perşembe sabahı İstanbul’dan yola çıktık. Zaten gideceğimiz yer Kartepe, İstanbul’a yakın baya. Beş kişilik süpersonik ekibimizin bir kısmı İstanbul’dan, bir kısmı Ankara’dan geldi, Kartepe’nin eteklerinde bir kayak evinde buluştuk. Ekibin hepsi snowboard yapmaya karar vermiş. Gayet güzel. Board’larımızı, kasklarımızı kiralayıp dağın yolunu tuttuk.

Kartepe anladığım kadarıyla çok yüksek bir dağ değil, adı üstünde tepe. Araba ile zincirsiz rahat bir şekilde çıkabildik. Gerçi bilmiyorum belki güzel açık yollar bize denk gelmiştir ama sonuç olarak biz dört gün boyunca arabayla inip çıkma konusunda bir sıkıntı yaşamadık.

Bungalow

İnip çıkma diyorum çünkü kaldığımız yer Kartepe’nin tepesindeki Green Park Resort değil, aşağıdaki bungalow otellerden birisiydi, Babil Bungalow. Fiyat performans açısından çok daha mantıklı olduğunu düşünüyorum. Herhalde hem dağın tepesindeki tek otel olması, hem de tam sömestr tatili zamanı olması nedeniyle Green Park’ta fiyatlar çok uçuktu.

Hazır nerede kaldığımızdan bahsederken Babil Bungalow’u da anlatayım. Gene anlamda fena değildi. Öyle çok yüksek beklentilerle gidilecek bir yer değil ama bir eksiği de yok. Muhtemelen tek sıkıntısı çoğu bungalowda olduğu gibi klima ile ısınıyor olması. Çok üşüyen bir insansanız ve dışarıda hava çok soğuksa klima yetersiz kalıyor. Ama onun dışında buzdolabı olsun, sıcak suyu olsun her şey sorunsuzdu. Genişti de bugalowlar. Bir tanesinden üç kişi kaldık, sıkıntı çekmedik.

Kartepe

Kartepe Kayak İşleri

Neyse, kayak işlerine geri dönelim. Board’larımızı kiralayıp dağın tepesine çıktık. Ben kimbilir kaç yıl önce rahat edeyim diye kendi board’umu almıştım. Gerçekten de rahat oluyor. Çok kayak/snowboard yapıyorsanız tavisye ederim. Kiralama işleriyle uğraşmak bazen can sıkıcı olabiliyor.

Ekibin bir kısmı ders alacaktı. Biz Fazıl’la onlardan ayrılıp başladık pistleri keşfetmeye. Perşembe günü olduğundan öyle çok kalabalık da yoktu. Ama tabi tam sezonu, boş da değildi sonuçta Kartepe. Toplamda açık olan iki telesiyej vardı. Aslında toplamda üç ama biri çok kısa, sadece otelle pistlerin bittiği yer arasında ulaşımı sağlıyor. İki farklı da Tbar gördük ama nedendir bilmiyoruz onlar çalışmıyorlardı. Çalışsalar süper olurdu aslında çünkü haftasonu kalabalık artınca telesiyej sıraları çok uzamaya başladı.

Aslında Kartepe bence potansiyeli yüksek olan bir kayak merkezi ama Türkiye’nin çoğu yerinde olduğu gibi işletmeden kaynaklı sıkıntıları var. En basitinden mesela hangi pist ne tarafta, şu anda biz nerede kayıyoruz çözmek çok zor. Hemen hemen hiç table yok etrafta, olanlar da silinmiş yıllar önce. Üç gün kaydık Kartepe’de, üç gün boyunca tam çözemedik hangi pist nerede.

Kartepe

Kartepe Yeme İçme İşleri

Bana göre cafelerde restoranlarda da aynı özensizlik vardı. Bir iki cafe/restoran hariç, genel anlamda vasattı her şey. Yani ne bileyim zevkler, renkler sonuçta ama müziğin, genel ortamın kalitesizliği bu tarz potansiyeli yüksek yerlerde beni üzüyor. Alışmamız gereken yeni gerçeklikler işte Türkiye’de, neyse.

Ha biz tabi çok eğlendik. Gün içinde bol bol kaydık, aralarda molalarda hayattaki en büyük zevklerimden olan yorgunluk biralarımı tatlı tatlı kar manzarasına karşı arkadaşlarımın arasında içtim. Bol bol güldük eğlendik.

Akşamları genelde hayaller bol bol oyun partisi, gerçekler her yerim ağrıyor uyuyorum ben şeklinde geçti. Ben bir tık daha board konusunda tecrübeli olduğum için ders alan arkadaşlara göre daha şanslıydım, götüm başım daha az ağrıdı. Snowboard’u sıfırdan öğrenmek de büyük çile gerçekten, yerden kalkamıyor insan bir süre. Ama yine de bir akşam enerjiyi toplayıp, beş kişi bir bungalowa sığınıp güzel güzel içtik oyun oynadık.

Dönüşler

Son gün Pazar günü çok fazla kasmamaya karar verip kaymadık. Yola çıkacağız edeceğiz zaten dedik, kendimizi çok hırpalamayalım dedik. Bunlar hep yaşlılık belirtileri işte. Açıkcası benim için süper bir kayak tatili oldu. Organize eden, çağıran arkadaşlara buradan bol bol teşekkür.

Kaç yıldır snowboard yapmamıştım, unutmuşumdur diye tırsıyordum. Çok unutmamışım, güzelce pasımı da attım. Çok fazla arayı açmamak lazım bu kayak/snowboard işlerinde sanki. İnsanın gözünde büyüyor bazen dağa çıkmak ama güzel oluyor.